Till kassan

varor i varukorgen

0 :-

Varukorgen

Du har inga varor i din varukorg.

Till kassan

Köpvillkor

1. Hur snabbt levereras mina varor?

Leveranser

Vid leveranser samarbetar vi med DHL. Vi kan normalt skicka din beställning inom 1-3 arbetsdagar. EJ lagervaror samt vid högtider, högsäsong och tillfällen som Black Friday kan leveranser ta ett par dagar extra.

2. Vart levereras mitt paket?

Ditt paket levereras till din närmaste DHL service point

https://www.dhlpaket.se/sv/privatkund/hamta-paket/hitta-dhl-ombud.html

3. Vad kostar frakten?

Frakt Pris för frakt är 149 kronor. Handlar du för över 1000 kronor skickar vi fraktfritt (inom Sverige).

Vid köp till länder inom EU beräknas fraktkostnad per enskild beställning.

OBS! Fraktfritt gäller ej vid beställning av fordon.

4. Hur betalar man?

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är Betala direkt, Betala sen och Dela upp. Se https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/checkout för kompletta villkor gällande Klarna Checkout

Kortbetalning

För kunder utanför Sverige använder vi oss av DIBS internet och 3D Secure som är den standard som Visa/Mastercard gemensamt tagit fram och som är det säkraste betallningsättet över nätet idag. Vid försäljning via konto-/kreditkort börjar villkoren gälla så snart korttransaktionen har godkänts. Ingen extra avgift utgår för kortbetalning.

Information om distansavtal och om personuppgiftslagen För krediter som ingås på distans, till exempel via Internet eller svar på brevutskick där du personligen inte träffar kreditgivaren gäller Distansavtalslagen. Klarna har därför skyldighet att lämna viss information. Sådan information finns tillgänglig i de allmänna villkoren till Kontoavtalet. De allmänna villkoren läser du genom att klicka på länken allmänna villkor. klarna är även skyldig att lämna information enligt Personuppgiftslagen. Även sådan information finns i de allmänna villkoren.

Se https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/checkout för kompletta villkor gällande Klarna Checkout

5. Jag har frågor om en faktura eller om min delbetalningsfaktura.

Vid frågor om din faktura så kan du kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller via deras hemsida https://www.klarna.com/se/

6. Hur vet jag att min beställning kommit fram till Ava MC?

Du får ett bekräftelsemail, det händer att dom hamnar i skräpposten.

7. Jag har inte fått någon avi?

När vi skickar dina varor så får du ett mail av oss att leveransen är på väg, inom några dagar så ska ditt paket vara framme och du får SMS-avi direkt från DHL.

Om du inte fått någon avi så hör av dig till inleverans@avamc.se så hjälper vi dig.

8. Jag vill byta eller lämna tillbaka en vara. Hur gör jag då?

Du meddelar oss via mail att du vill ångra ditt köp, maila oss på inleverans@avamc.se du har 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit varan när du handlar på distans enligt distansköpslagen.

Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan och du har 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan från att du meddelat oss att du ångrat ditt köp.

Du betalar returfrakten till oss, tänk på att du bör kunna visa en fraktsedel eller kvitto på att du skickat tillbaka varan till oss så se till att få ett kvitto på försändelsen och spara detta som bevis.

Tänk även på att skicka ditt paket som “Företagspaket” då vi inte har möjlighet att lösa ut paket på postens/DHLs servicecenter.

9. Kan jag avbeställa?

Kontakta oss på inleverans@avamc.se för att avboka din order.

Har vi redan hunnit skicka ditt paket så måste du hämta ut det och returnera det på egen bekostnad för att slippa ytterligare avgifter.

10. Min produkt var skadad när jag fick den. Hur gör jag nu?

Vänd dig direkt till DHL först gällande skadat gods, därefter kontakta oss på inleverans@avamc.se

https://www.logistics.dhl/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/kundservice/sa-har-forbereder-du-ett-krav.html

11.Vad händer om jag inte löser ut mitt paket?

OM DU INTE HÄMTAR UT DITT PAKET

Om du beställt varor från oss och inte hämtar ut paketet inom 14 dagar fakturerar vi dig en avgift som motsvarar vår frakt- och returhantering. Fakturan ska betalas inom 30 dagar. Det kan även tillkomma avgifter för returhantering gentemot våra leverantörer.

Skulle du ångra ditt köp när vi redan har skickat ditt paket är det viktigt att du ändå hämtar ut dina varor. Därefter kan det vara möjligt att returnera varan. Om du inte hämtar ut ditt paket registreras det som "ej uthämtat", varpå vi måste fakturera dig för de kostnader vi haft i samband med administration, packning och leverans av din försändelse.

12. Reklamation

Har din vara gått sönder?

Börja med att kontakta oss via inleverans@avamc.se

Beskriv felet, datum när du köpt varan och skicka gärna med några foton också så hjälper vi dig vidare med din reklamation.

Hitta till vår butik